Friday, 30 September 2011

KEhangataN blackberry :)

ok Now.. Kat kolej, dalam LRT, dalam ERL sumenya bz sebb diorang sume pakai blackberry.. haaa.. fiqa pun suke blackberry.. cam best je tgk blackberry curve 8520 Gemini... nak tahu x die nye spesifikasi...


ok.. ni die nye spesifikasi :


Spesifikasi BlackBerry Curve 8520 Gemini
- Jaringan : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 
- Dimensi : 109 x 60 x 13.9 mm
- Berat : 106 g
- Layar : TFT, 65K colors, 320 x 240 pixels, 2.64 inc
- QWERTY Keyboard 
- Kamera : CMOS, 2.0 Megapixel 
- Memori internal 256 MB
- microSD (TransFlash) up to 16GB
- Koneksi : Bluetooth, GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), USB Port, Wi-Fi 802.11b/g
- Battery : Standard battery, Li-Ion 1150 mAh
- MP3 Player
- Video Player
- FM Radio
- WAP Ver 2.0
- Aplikasi : MP3/AAC/AAC+/WMA player - DivX/XviD/MPEG4/WMV player - BlackBerry maps - Organizer



bnyak kan.. cam best je... hehee skang dah murah taw.. insyaallah lau ad rezeki ni leh la pakai blackberry :)


haaa ni warna hitammm :)




n ni plak warna putih..
hehe fiqa lebh prefer warna putih sebb nampak lagi elegant :)


p/s : xsabar2 nak beli ni.. duittt datang la cepat ! :D

Monday, 26 September 2011

KaK Yong ! Lu Langgar, Wa Kasi Pecah ! :D

haaaaa guysss wahhh gempak g 2 title ni kan hahaa :D
ni gara2 g tgk cite




haaaa gempak kot ! bila dah kuar panggung je asa cam nak jadi 'KAK YONG' cam Yana Samsudin haha :D


bestkan lau pndai ilmu seni mempertahankan diri cam 2 leh la protect diri kita kan3...
haaa best kot yang xleh blah last2 shaheizy sam 2 rupa2nya anak kongsi gelap jugak ! haha


yang teman aku tgk cita ni, 




ni la mira kawan aku.. walaupun kitorang xberapa rapat, tp dia baik sebenarnya :)


haaaa sambil2 nak tgk wayang 2 posing la dulu kan3 haha






weeee over kan cik fiqa ni ! hahaa :D


p/s : so, sape2 lom tgk cite bini2ku gangster, tgk2 la ye... biar anda sendiri yang merasai kehangatan NYA hahaa :D

Saturday, 24 September 2011

Persepsi Perkahwinan yang MELAMPAU !

ok.... 
kali ni fiqa nak cita pasal persepsi perkahwinan yang melampau2..
yang dituntut islam hanyalah akad nikah, sedikit majlis walimatulurus..
xperlu berbesar2an...
persandingan plak..
xperlu nak mempamerkan pengantin perempuan & lelaki pada org ramai..


biarla sekadar sederhana.. tidak perlu besar2kan..
yang penting kehidupan selepas perkahwinan :
* hidup bahagia
* saling memahami
* sentiasa toleransi


kalau wat majlis besar2.. mas kahwin sampai berjuta2..
pakaian sampai berjuta2.. barang kemas sampai berjuta2.. lau hdup selepas perkahwinan xbahagia xgune,...














ingatlah wahai umat islam :


“Dan nikahkanlah orang-orang yang sendirian di antara
kamu, dan orang-orang yang layak (menikah) dari hamba
sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang
perempuan. JIKA MEREKA MISKIN ALLAH AKAN MENGKAYAKAN
MEREKA DENGAN KARUNIANYA. Dan Allah Maha Luas
(pemberianNya) dan Maha Mengetahui.”
(An Nuur 32)



renung2kanlah wahai kawan2..


DOA KELUARGA BAHAGIA




رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتـَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ
وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي
ذ ُرِّيــَّتِي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ
"Ya Tuhanku, tunjukilah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada ibu bapakku dan supaya aku dapat berbuat amal yang saleh yang Engkau ridhai; berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada anak cucuku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri".
(QS. Al-Ahqaf:15)